Din huskeliste

Lukk

*Kampanjen gjelder utvalgte tilbudsprodukter og kan ikke kombineres med andre rabatter eller kampanjer. Varigheten ses på det enkelte produktet.

Angrerett og garanti

Når du handler hos www.skousen.no har du mulighet til å angre kjøpet etter angrerettlovens bestemmelser. Du har alltid 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven.

Angreretten gjelder også dersom verdien av varene er forringet, dvs. hvis varen er brukt eller av andre grunner ikke kan betraktes som ny. Når du mottar varen, kan du undersøke den for å bestemme art, egenskaper og varens bruksmåte. Med andre ord kan du undersøke produktet på samme måte som i en fysisk butikk, men du kan ikke ta produktet i bruk.

Enkelte varer omfattes ikke av angreretten, f.eks. pleie- og hygieneprodukter (tannbørster, barbermaskiner o.l.). For at angreretten skal gjelde for denne typen varer, skal originalemballasjen være uåpnet.

Alle returvarer blir kontrollert ved mottakelse. Er verdien av varen forringet, kan du miste kjøpsbeløpet helt eller delvis. Les mer om regler for tilbakebetaling nedenunder.

14 dagers angrerett gjelder fra den dag du mottar varen. Dersom fristen går ut på en helligdag, lørdag, 17. mai eller nyttårsdag forlenges fristen til neste hverdag. Dersom det er flere varer på samme bestilling, og disse ikke har blitt levert samtidig (eller hvis samme vare har blitt levert flere ganger), gjelder angreretten for samtlige varer fra den dag du mottok den siste varen.

For å gjøre angreretten gjeldende skal du melde klart fra til oss og senest 14 dager etter at du mottok varen. Det gjør du ved å fylle ut og sende angrerettskjemaet, som du mottok sammen med bestillingsbekreftelsen, til [email protected], eller ved å fylle ut skjemaet i vårt reklamasjonssenter. Vi forventer at du avtaler retur snarest og senest 14 dager etter at du mottok varen.

Angreretten gjelder kun for private forbrukere.

Forbrukeren er ansvarlig for kostnadene ved å returnere varen, se vilkårene for retur nedenunder.

Returbetingelser

Inntil du har mottatt en e-post om at vi er i gang med å behandle ordren din, kan du velge å annullere den uten kostnad ved å kontakte oss på telefon 21 95 92 07 eller [email protected]. Hvis du angrer etter at du har mottatt en e-post med at bestillingen din blir behandlet, vil du som kunde bli debitert for returleveransen av produktet. Beløpet beregnes i henhold til produktets leveringsmetode (les mer her under).

Ønsker du å angre kjøpet ditt, kan du med fordel gi oss beskjed via vårt online returskjema

I returskjemaet kan du velge hvordan du ønsker at vi henter produktet ditt.

Du blir pålagt et gebyr for returfrakten på 495,- for alle produkter med levering til fortauet. Vær oppmerksom på at dette er prisen per produkt.

Hvis du angrer kjøpet før du har mottatt ditt produkt, er kostnadene for returfrakten 295kr, siden leveringen må avbrytes og produktene returneres til lageret. Merk at dette er prisen per produkt.

I skjemaet kan du velge følgende serviceytelser: 

  • Utbæring av returvare: 395,-. Totalt 890,- (pris per produkt).
  • Avmontering og utbæring av returvare: 790,-. Totalt: 1285,- (pris per produkt).

For små produkter (med lav vekt, ikke omfangsrike) levert til utleveringssted er returfrakten 49,-. Vær oppmerksom på at dette er prisen per produkt. Det er en forutsetning at produktet kan avleveres til utleveringsstedet.

Dersom fraktfirmaet ikke kan hente produktet på avtalt dato, og dette skyldes at kunden ikke har tilrettelagt for det, vil vi kreve 199,- for å hente produktet på nytt.

Vi behandler ditt returskjema innenfor 24 timer, og du mottar deretter en bekreftelse på videre forløp. Husk å ta vare på postkvittering samt ev. sporingsnummer (track and trace) når du returnerer produktet.

Tilbakebetaling

Vi gir pengene dine retur så hurtig som mulig, og senest 14 dager etter at varen er hentet av oss, eller levert inn på lageret av deg. Vi tilbakebetaler ikke beløpet for leveringsytelser som innbæring eller montering.

Kjøpsbeløpet overføres alltid til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med, med mindre du uttrykkelig har innvilget noe andet. Har du for eksempel brukt et VISA kort til kjøpet, blir beløpet tilbakebetalt til VISA kortet. Under alle omstendigheter får du ingen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

I tilfelle at vi ikke har mottatt varen, forbeholder vi oss retten til å tilbakeholde betalingen til vi mottar varen, eller dokumentasjon for at varen er returnert.

Merk: Hvis verdien av varen er forringet, forbeholder vi oss retten til ikke å refundere hele beløpet. Dette beregnes ut fra følgende, men er ikke begrenset til:

  • Produktet kan ikke lenger selges som nytt, f.eks. fordi du har fjernet originalemballasjen.
  • Produktet har blitt brukt
  • Produktet har blitt skadet mens du har vært ansvarlig for det. Merk: du har ansvar for å dokumentere tilstanden til produktet med for eksempel bilder inntil vi har mottatt det.
  • Du har håndtert varen på en måte som ikke var nødvendig for å bestemme type, egenskaper og bruksmåte.
  • Du har ikke fulgt reglene for annullering i forbindelse med forsegling, produkttype etc.

Varer som er kjøpt på nett, kan byttes i fysiske butikker

Du har muligheten til å returnere varen i en fysisk Skousen butikk, hvis denne ikke er brukt og fortsatt er i original emballasjen. De samme byttereglene som gjelder for online kjøp, gjelder også for de fysiske butikkene. Dette betyr at du har muligheten til å bytte varen 14 dager etter at du har mottatt den.

Hvis verdien på varen er blitt lavere, vil dette ha en innvirkning på beløpet som tilbakebetales. Tilstanden av produktet vurderes av butikken. Du kan deretter velge mellom å få utbetalt kontanter eller få det tilbakeført til kortet ditt. Varen kan også byttes til en annen vare i butikken.

Produktet skal medbringes til butikken, hvis annet ikke er avtalt. Hvis du ikke er i stand til å medbringe varen kan butikken bistå med transport. Prisen for henting avtales med butikken (priser kan variere avhengig av avstand og fremkommelighet).

Skousen sine fysiske butikker behandler ikke reklamasjoner eller transportskader på kjøp i nettbutikken. Har du kjøpt en vare på nett og skal reklamere eller informere om en transportskade, gjør du dette her.

Spesielt for bedriftskunde

For kjøp av varer til forretningsbruk bortfaller angreretten som utgangspunkt. Dog gir noen produsenter en 6 måneders garantiperiode. Vi anbefaler at du kontakter produsenten direkte for å finne ut mer - kontaktinformasjon finner du her. Merk: Utskifting eller reparasjon resulterer ikke i en ny 6 måneders garantiperiode.

Har du handlet i en av våre fysiske butikker

For info om angre- og returrett ber vi dere rette henvendelse til den enkelte butikk. Kontaktinformasjonen finner du her.


 

Din huskeliste

Lukk